Kjøpsbetingelser
Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Balder Marine AS benytter VIPPS og Stripe (Visa, Mastercard), Beløpet trekkes når varen sendes fra Balder Marine AS.
Leveringsbetingelser
Vi sender pakker med Posten Bring, og vanlig leveringstid er ca 3-5 dager.
Balder Marine har transportforsikring på alle utsendte varer fra vårt lager til våre kunder og vi vil være den ansvarlige helt frem til du signerer ut papirene fra transportøren.
Når du mottar dine varer fra BalderMarine.no ber vi deg om å sjekke at alt er uskadet. Hvis det mot formodning er synlige transportskader på ditt produkt, ber vi deg å kontakte oss umiddelbart, og hvis mulig, ta bilde av skadeomfanget. Send bildene til Balder Marine - post@baldermarine.no
NB! Når du mottar varen fra transportøren så undertegner du på at varen er feilfritt levert til deg som kunde. Det er da svært viktig at du sjekker varene for skader før du skriver under. Husk det er deg som da er ansvarlig for eventuelle skader etter du har signert fraktbrevet. Hvis det skulle vise seg at det er en synlig skade som rift, bulk eller lignende, kan du be om å få sjekket varen, for så å signere fraktbrevet. Merk ned enhver skade på fraktbrevet selv om det kun er esken som er skadet. Om dette ikke er gjort, kan vi ikke kreve dekning av transportøren om det skulle vise seg å være produktskade.
Pakkesporing - Track & Trace
Vår samarbeidsleverandør Posten Bring tilbyr pakkesporing av ditt kjøp sendt med Posten Bring. Du vil derfor motta en Track&Trace mail i det øyeblikket din pakke blir sendt ut fra vårt lager. I denne mailen kan du finne en lenke som viser hvor pakken befinner seg til en hver tid. Det vil også bli sendt en e-post til din oppgitte e-postadresse når pakken kan hentes på ditt nærmeste postkontor.
Har du ikke mottatt en Track&Trace mail innen klokken 17.00 den dagen din ordre blir sendt ut, sjekk først din junkmailfolder, eller kontakt oss på post@baldermarine.no
Returprosedyrer
All retur må meldes inn til oss via skjema du mottok i forsendelsen. I skjemaet fyller du ut nødvendige opplysninger og hvorfor du ønsker varen returnert. Merk at det er kun varer kjøpt i nettbutikken som kan sendes tilbake.
For gyldig retur skal både produkt og emballasje være komplett og i samme tilstand som da du mottok det. Returer som ikke oppfyller dette kravet vil bli returnert for senders omkostning. Varer som sendes i retur, som postoppkrav vil ikke bli hentet.
Returfrister
-
14 dager (I henhold til norsk lovgivning)
For at en retur skal være gyldig må den være avsendt innenfor fristen som starter å løpe i det du mottar* din forsendelse. For at vi skal kunne ta kartbrikker i retur MÅ forseglingen være hel.
*Første leveringsforsøk, eller når forsendelsen var klar til avhentning.
Avbestilling
Dersom du ønsker å avbestille varene gjøres dette ved å kontakte kundeservice på telefon 47 46 66 88 (åpningstid 12-15), eller pr mail post@baldermarine.no
Reklamasjon
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpe- summen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig, send Balder Marine skriftlig melding pr epost til post@baldermarine.no om du vil påberope deg mangelen. Balder Marine vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen, og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema, du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjema.
Dersom kjøper ikke har mottatt angrerettskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (eks, e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder.
Uavhentet pakke
Når en pakke er sendt fra oss har kunden ansvar for å hente ut varene fra Postkontoret / Post i Butikk og returnere varen raskest mulig, om man vil benytte angrefristen.
NB! Dersom kunden ikke henter ut pakken vil vi for å dekke frakt kostnader tur/retur, behandling og emballasje vil uavhentede forsendelser belastes kunden med et gebyr på kr. 500,-.
Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli oversendt til inkasso.
Henter du ikke pakken eller nekter mottak av denne, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet og man tar ikke det ansvaret man etter loven har når man bestiller varer.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Vi følger Forbrukertilsynet sine retningslinjer: